CZY FIT BOXING JEST DLA MNIE?

fit boxing 2

Godzina 22.30, a ja wracam z treningu. Marzę tylko o jednym: jak najszybciej wskoczyć pod prysznic. Czy słyszeliście już o zajęciach zwanych fit boxing?

W poszukiwaniu nowych wyzwań

Z fitnessem jest tak, że bardzo szybko się nudzi. Dlatego ciągle powstają nowe formy zajęć, nowe, cudowne ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową, nie pozwalające na rutynę. Dziś przedstawię wam aktywność, która zdobywa coraz większą popularność również w Polsce – fit boxing.

Wreszcie znalazłam coś, co daje niezły wycisk i motywację do ciężkiej pracy nad własnym ciałem. Poprawia kondycję, wytrzymałość i ogólną sprawność. Kiedy ćwiczysz, liczysz tylko sekundy pozostałe do końca. Jak w ringu, lecz bez obawy o uszkodzenia twarzy lub ciała.

Fit boxing – jak sama nazwa wskazuje jest to połączenie ćwiczeń fitnessowych z elementami treningu bokserskiego. Ponieważ uczęszczam na zajęcia z boksu dla kobiet, a docelowo chciałabym spróbować również kickboxingu i muy thai, fit boxing wydaje się być idealnym przygotowaniem do tego.

fitboxing-4

Jak wygląda trening?

Rozpoczynamy tradycyjnie od rozgrzewki, dosyć intensywnej: bieg, skakanka, dużo wymachów rąk, nóg, podskoki. Dobre rozgrzanie dolnych części ciała jest szczególnie ważne. To one są najbardziej narażone na ewentualne kontuzje.
Następne ćwiczenia robimy w krótkich seriach dzieląc się na grupy.

Na początek trenujemy górne partie ciała: bieg bokserski na workach i naprzemienne ciosy. Potem dochodzą kolana: kopanie worka na zmianę prawym i lewym kolanem, unoszonymi jak najwyżej. Teraz coś, co pomoże wyładować energię: kopanie worka nogą, można albo siłowo, czyli walimy ile dajemy radę, albo fitnessowo: walimy lżej, ale w szybkim tempie z podskokami.
W tym czasie druga grupa ćwiczy np. na stepie: przeskakiwanie, brzuchy, podskoki.
Trzecia grupa trenuje pady, pompki, pady + ciosy na worku.

Jedna seria trwa dwie minuty. Między seriami nie odpoczywamy. Wykonujemy po trzy serie różnych ćwiczeń i całość powtarzamy trzykrotnie.

fit boxing 1

Plusy i minusy

Najfajniejsze w fit boxingu jest dla mnie to, że każdy trening jest inny. Tzn., wykonujemy podobne ćwiczenia, ale nie jest to stały zestaw, zmienia się prawie za każdym razem. Trudno przyzwyczaić mięśnie do takiej samej pracy, dostarczamy im zatem ciągle nowych wyzwań.

Minusem może być dla osoby początkującej intensywność treningów. Ale można to łatwo samemu kontrolować. Po prostu jeśli nie czujemy się na siłach i nie dajemy już rady, to musimy zwolnić tempo i odpuścić, nic na siłę.

Napisałam, że treningi fit boxingu stanowią dla mnie uzupełnienie treningów bokserskich. Większa część uczestniczek nie trenuje dodatkowo boksu, przychodzą tylko na te treningi, które uwielbiają. Same w sobie są wystarczające do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

Powinnam także wspomnieć, że są ćwiczenia, które wykonujemy w parach. Dzięki temu dochodzi element rywalizacji i wzajemnej motywacji.

Minusem dla niektórych może być konieczność zakupu specjalnych rękawic. Nie muszą to być rękawice typowo bokserskie – pełne, wystarczą takie do MMA, z otwartymi palcami i dodatkowo wzmocnioną częścią na pięści.

fit boxing

Poza powyższymi wzmiankami w treningach dostrzegam same plusy! Ładnie wyrzeźbiona sylwetka, wzmocnienie ramion, rąk, nóg, ud i brzucha, lepsza kondycja, wytrzymałość i świetne samopoczucie.

Czy można pragnąć czegoś więcej? Dziewczyny, ruszajcie na Fit boxing!

Agata

Źródło zdjęć:

        Photo credit: requiem.mx via Foter.com / CC BY-NC-SA