Początkowo Internet nie uchodził za aż tak wielką pomoc w nauce, jaką może stać się obecnie. Jednak trzeba używać go z rozwagą jako pomocy naukowej. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, że strony internetowe są uzupełniane przez wiele osób, niekoniecznie znających się doskonale na danej dziedzinie. Sama wikipedia tworzona jest przez miliony użytkowników, którzy posiadają różną wiedzę, zaczerpniętą z różnych źródeł i tym samym nie zawsze sprawdzoną, prawdziwą lub odpowiednio rozszerzoną. Strony mniej profesjonalne pozwalają na jeszcze większą nieufność co do posiadanych przez nie informacji. Z tego powodu Internet może pomagać, podpowiadać zagadnienia, wspierać naukę, jednak nie może stać się źródłem prawdy objawionej dla żadnego ucznia. Dodatkowo nauczyciele zdają sobie sprawę, że wyszukanie w Google jest łatwiejsze, niż sięgnięcie do innych źródeł, lecz zazwyczaj ostrzegają, że spisywanie słowo w słowo z odnalezionych artykułów będzie niemile widziane. Uczenie się z Internetu – tak, ściąganie treści jako własne – nie.