Obecnie prowadzenie firmy bez profilu na Facebooku jest raczej zadaniem niewykonalnym. To właśnie dzięki mediom społecznościowym można między innymi pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż. Facebook dla firm to podstawa. Jak korzystać z dostępnych opcji, aby uzyskać najlepsze rezultaty? To wcale nie jest tak bardzo skomplikowane, jak myślisz!
Wszystkie korzyści Facebooka dla firm
Dlaczego tak wiele osób chwali sobie prowadzenie strony firmowej na Facebooku? Przede wszystkim oddzielenie działalności prywatnej od firmowej jest bardzo ważne. Pozwala bowiem na zachowanie zdrowego dystansu między pracą a odpoczynkiem. Dodatkowo jest to doskonałe narzędzie, które pomaga pozyskać nowych klientów. To dzięki mediom społecznościowym możesz również utrzymywać pozytywne relacje z klientami i szybko odpowiadać na ich zapytania. Jednocześnie możliwość korzystania z wielu formatów reklam otwiera ogrom możliwości marketingowych, które są naprawdę skuteczne.
Facebook dla firm – zacznij od utworzenia profilu!
Pierwszy krokiem będzie utworzenie konta firmowego. To również dzięki niemu będziesz mógł się zareklamować. Do stworzenia strony firmowej, czyli fanpage’a potrzebne będzie posiadanie profilu zarejestrowanego na Twoje imię i nazwisko. Wszystko dlatego, że Facebook dba o weryfikację tożsamości. Zapewnia również użytkownikom portalu gwarancję autentyczności wszystkich fanpage’ów.
W zależności od tego, czy Twoim celem jest utworzenie fanpage’a dla marki, społeczności czy fanów, należy wybrać kategorię, która najlepiej pasuje do charakteru naszej działalności. Warto również zastanowić się nad nazwą strony, zanim ją wybierzesz. To ułatwi promowanie Twojej firmy w sieci. Kolejnym krokiem będzie uzupełnienie danych adresowych. Jeśli nie czujesz potrzeby udostępniania dokładnego, możesz śmiało skorzystać z opcji: Nie pokazuj mojego adresu. Oznacza to, że Ty również zachowasz prywatność.
Wybierz zdjęcie profilowe!
Kolejnym bardzo ważnym punktem będzie wybranie odpowiedniego zdjęcia profilowego wraz ze zdjęciem w tle. Facebook rekomenduje użycie avatara w postaci kwadratowej grafiki o rozmiarze 170 x 170 pikseli. To właśnie przy tym rozmiarze będzie ono wyświetlane na komputerze najlepiej. Pamiętaj, że w smartfonie będzie to rozmiar obrazu 128 x 128 pikseli. Warto również wziąć pod uwagę, że wybrane zdjęcie profilowe zostanie przycięte do formy koła.
Czy musisz wiedzieć coś więcej o samym zdjęciu profilowym i zdjęcie w tle? Najlepiej, aby takie zdjęcie było czytelna i od razu pokazywało czym zajmuje się Twoja firma. Warto również zadbać o odpowiedni opis fotografii. Umieść tam dane kontaktowe i link do strony firmowej. Natomiast decydując się na zdjęcie w tle możesz skorzystać z technik, które wykorzystywane są w User Experience. Na takiej grafice warto umieścić listę miejsc, w których jesteś aktywny lub promowany produkt, który będzie widoczny od razu po wejście na fanpage.
Facebook dla firm – czas na kolejne kroki!
Tworząc fanpage na Facebooku należy zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo i wiarygodność samego profilu. W związku z tym musimy podać dodatkowe informacje opisujące naszą firmę. W zakładce Ustawienia warto uzupełnić brakujące pola. Są to między innymi: docelowy adres URL czy opis prowadzonej przez nas działalności. Im więcej pól uzupełnimy, tym większą wiarygodność w konsekwencji uzyskamy. Ważny też będzie wygląd profilu, który zamierzasz prowadzić. Obecnie do wyboru Facebook przekazuje 9 wersji szablonów, które można dostosować do konkretnych kategorii biznesowych. Warto więc przejrzeć dostępne opcje i wybrać taką, która najbardziej będzie pasować do charakteru Twojej działalności.
Facebook dla firm nie jest niczym skomplikowanym. Warto poświęcić kilka godzin, aby skonfigurować wszystkie ustawienia. Korzyści płynące z takich działań są ogromne. Jesteśmy pewni, że będzie to inwestycja, która szybko się zwróci. Dodatkowo to nic nie kosztuje. To Ty będziesz decydował, czy zwyczajnie będziesz korzystał z reklamy czy też postawisz na zasięgi organiczne. To świetne rozwiązanie na początek. Jeżeli więc do tej pory zastanawiałeś się nad taką formą reklamy nie zwlekaj. To naprawdę się opłaca!