Ile kosztuje reklama w Google?
Fot. Pexels

Reklama jest najważniejszym działaniem marketingowym. Bez niej rozwój przedsiębiorstw byłby praktycznie niemożliwy. Ciekawą opcją jest tak zwana reklama w Google. Jest coraz chętniej wykorzystywana i przynosi naprawdę dobre efekty. Ile kosztuje reklama w Google? Poniżej postaramy się odpowiedzieć na to pytanie. Mamy nadzieję, że przekazana wiedza będzie dla Ciebie pomocna!

Reklama Google Ads – co to takiego?

Wiesz już, że możesz reklamować się na Facebooku. Ale to nie wszystko! Google Ads to system reklamowy Google, który umożliwia tworzenie linków sponsorowanych. Umożliwia to uruchamianie reklam tekstowych, graficznych, a nawet wideo. Obejmuje dobrze znaną wyszukiwarkę Google wraz z siecią reklamową tak zwanych witryn stowarzyszonych. Z taką formą reklamy spotykamy się na co dzień. Najbardziej znaną formą takiej reklamy jest ta związana z wynikami wyszukiwania w Google. Materiały sponsorowane wyświetlają się po prawej stronie lub u góry strony. Towarzyszy im zielona adnotacją reklama. Ale to nie wszystko. Taka forma reklamy obecna jest również w formie wideo na Youtube. Dodatkowo, w przypadku Gmaila znajdują się w zakładkach: oferty i społeczność. Wykorzystanie takiej opcji umożliwia uzyskanie najlepszych efektów. Co warto więc wiedzieć o tej formie reklamy online?

Dlaczego warto korzystać z reklamy Google?
Fot. Pexels

Dlaczego warto korzystać z reklamy Google?

System reklamowy Google daje nam dobrą okazję do kierowania reklam i zarządzania budżetami. Takiemu rozwiązaniu zaufały mniejsze i większe przedsiębiorstwa z różnych zakątków świata. Dodatkowo w tym przypadku można korzystać z opcji płatności za jedno kliknięcie. Dzięki temu wszelkie działania można na bieżąco optymalizować. Zachęcająca jest również dokładna możliwość targetowania reklam i bardzo precyzyjna kontrola wyświetlania. Decydując się na taką opcję to Ty decydujesz przez jaki czas reklamy będą wyświetlane, w jakim miejscu i do jakiej grupy odbiorców. Oznacza to, że taka reklama trafi jedynie do zainteresowanych i będzie odpowiedzią na ich ściśle zdefiniowane potrzeby. To zupełnie coś innego niż email marketing, który nie zawsze jest dobrze odbierany przez klientów.

Ile kosztuje reklama w Google?

Warto wiedzieć, że Google wybiera popularne słowa kluczowe do określania swoich stawek. Im bardziej popularne słowo kluczowe, tym wyższa stawka. Dlaczego? System działa jako model aukcyjny. Kto da więcej za reklamę ten wygrywa, a duże firmy mają ogromne budżety na taką formę promocji. W okresie aukcji reklamodawca określa maksymalną kwotę, jaką może wydać za każde kliknięcie. Jest to CPC, czyli koszt za jedno kliknięcie. Innym rozwiązaniem jest CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń. Dodatkowo na samą cenę składa się również jakość promowanej treści. Obejmuje to trafność, dopasowanie reklamy witryny, a także historyczne dane konta.

Reklama Google Ads – co to takiego?
Fot. Pexels

No dobrze, ale ile kosztuje reklama w Google? Budżety dzienne i miesięczne zależą w dużej mierze od wielkości prowadzonego biznesu i dostępnego budżetu. Należy również zweryfikować tak zwany faktyczny koszt kliknięcia. Dla lokalnych firm można rozpocząć prowadzenie naprawdę skutecznych działań promocyjnych przy miesięcznym budżecie kilkuset złotych. Jeśli każde 50 zł inwestycji reklamowej zamienisz na 100 zł zysku, warto wziąć taką formę pod uwagę.  Im wyższy budżet dzienny, tym więcej kliknięć i wyższa konwersja. Przede wszystkim większa liczba odwiedzin serwisu to większe przychody dla samej firmy. Zbyt mały budżet może skutkować małą liczbą wyświetleń reklamy, a co za tym idzie niewielką liczbą kliknięć. Brak efektu w takim przypadku może sfrustrować i zwyczajnie zniechęcić. Właśnie dlatego skonstruowanie takiej reklamy warto przekazać specjalistom.

 

Odpowiedź na pytanie „Ile kosztuje reklama w Google” może być ciężka. Jest to bowiem zależne od wielu indywidualnych czynników. Liczy się branża, lokalizacja, rodzaj prowadzonej działalności, a nawet wielkość konkurencji. Dobrze więc prowadzić działania w sposób, który umożliwi uzyskanie najlepszych efektów. To natomiast jest możliwe przy współpracy z ekspertami, którzy doskonale wiedzą, jak skonfigurować taką właśnie reklamę. Jeśli więc prowadzisz własny biznes wypróbuj taka formę marketingu. Bardzo możliwe, że sprawdzi się ona najlepiej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here