Skuteczna reklama na Facebooku
Fot. Unsplash

Facebook Ads to jeden z najpopularniejszych i jednocześnie najskuteczniejszych systemów reklamowych online. Jest to platforma umożliwiająca przedsiębiorcom reklamowanie produktów i usług na Facebooku oraz Instagramie. Co zrobić, aby skuteczna reklama na Facebooku przyciągnęła nowe osoby oraz co konkretnie warto wiedzieć o reklamowaniu się w mediach społecznościowych? Taką wiedzę znajdziesz, korzystając z porcji wiedzy, którą przygotowaliśmy. 

Skuteczna reklama na Facebooku? Odpowiedni cel drogą do sukcesu!

Wybór odpowiednich celów marketingowych dla reklam na Facebooku to podstawa, która będzie wstępem do dalszego zbudowania Twojej kampanii reklamowej. Prowadząc własną firmę i stawiając na działania marketingowe warto rozważyć, które działania będą najważniejsze. Jakie cele marketingowe udostępnia Facebook?

  • Rozpoznawalność marki – najlepiej sprawdza się w momentach, w których chcemy przypomnieć o naszym istnieniu szerszemu gronu odbiorców.
  • Zasięg – taki cel związany jest ściśle z jak najszerszym dotarciu do Twojej grupy docelowej.
  • Ruch – taką opcję należy wybrać, gdy chcesz przekierować odbiorców reklamy na witrynę www.
  • Aktywność – to rozwiązanie pozwala na promowanie treści publikowanej na fanpage’u.
  • Instalacja aplikacji – pozwala przekierować do miejsca, z którego dana osoba będzie mogła pobrać aplikację (np. aplikację mobilną).
  • Wyświetlenia filmu – taki cel wybieramy, gdy zamierzamy promować materiały wizualne, tj. wideo.
  • Pozyskiwanie kontaktów – zazwyczaj stosowane jest w celu zbierania numerów telefonów lub adresów mailowych.
  • Wiadomości – jeżeli Twoim celem jest nawiązanie interakcji w wiadomościach prywatnych, koniecznie wybierz taki cel promocji.
  • Konwersja – taka forma reklamy związania jest z kierowaniem do dokonania zakupu.
  • Ruch w firmie – wybierając ten element skutecznie zareklamujesz lokalizacje stacjonarne.
Skuteczna reklama na Facebooku? Odpowiedni cel drogą do sukcesu!
Fot. Unsplash

Gdzie możesz umiejscowić reklamę

Umiejętne skorzystanie z mediów społecznościowych otwiera wiele możliwości. Zarabianie na Facebooku jest natomiast obecnie normą. W związku z tym umiejętne umieszczenie reklamy może wyraźnie wzmocnić Twoje działania. Gdzie można umiejscowić taką reklamę?

  • Ściana aktualności na Facebooku i Instagramie,
  • Materiały wideo na Facebooku;
  • Tak zwane artykuły ekspresowe na Facebooku;
  • Relacje na Facebooku, Messengerze i Instagramie,
  • Wiadomości sponsorowane oraz skrzynka odbiorcza w Messengerze;
  • Facebook Marketplace,
  • Prawa kolumna Facebooka,
  • Video in – stream na Facebooku,
  • Karcie eksploruj, która jest na Instagramie,
  • Wyniki wyszukiwania na Facebooku.

Jak widzisz opcji jest naprawdę wiele. Warto więc odpowiednio zaplanować umiejscowienie, aby uzyskać najlepszy efekt.

Skuteczna reklama na Facebooku, a budżet
Fot. Unsplash

Skuteczna reklama na Facebooku, a budżet

Każda reklama związana jest z wydatkami. Od jakich kwot rozpocząć? To zależy! Jeżeli prowadzisz własnego bloga i chcesz dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, wydasz o wiele mniej niż w przypadku małej firmy. Wielkie korporacje natomiast inwestują tysiące, a nawet miliony w działania marketingowe i ciężko je prześcignąć.

Startując od zera będziesz miał niewielki budżet na ustawienie reklam. Możesz zacząć od naprawdę niewielkich kwot, takich jak 100 – 200 zł. Natomiast optymalny budżet dla małej firmy lub jednoosobowej działalności gospodarczej na Facebooku to kwota od 500 do 1000 złotych miesięcznie. To już pozwala na wygenerowanie ciekawych wyników, które będą zadowalające. W tym momencie warto przypomnieć, że koszt tej samej reklamy w różnych okresach w ciągu roku może być inny. Przykładowo, reklama przed Świętami Bożego Narodzenia będzie droższa. Dlaczego? W tym okresie reklamuje się po prostu więcej firm. Oznacza to, że trzeba zapłacić więcej, ab pojawić się przykładowo na ścianie aktualności ze swoją reklamą.

 

Skuteczna reklama na Facebooku pozwala na pokazanie się potencjalnym klientom. Odpowiednio skrojone działania wpływają na wzrost rozpoznawalności marki. To natomiast wpływa na wzrost zaufania. Dodatkowo dobra strategia wpływa bezpośrednio na konwersję, a social selling jest jeszcze prostszy. Doskonale wiemy, że początki z reklamą mogą być trudne. Nie bój się eksperymentować nawet na niewielkich kwotach, takich jak 5 – 10 zł. Zobaczysz, że po pewnym czasie Twoje umiejętności wzrosną, a Ty uzyskasz jeszcze lepsze wyniki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here