Jak otworzyć sklep internetowy
Fot. Pexels

Dywersyfikacja przychodów powinna być podstawą w każdym gospodarstwie domowym. Daje ona bezpieczeństwo przed ewentualnymi kryzysami rynkowymi. Jednym ze sposobów dodatkowego zarobku może być otwarcie własnego sklepu online. Jeżeli poszukujesz informacji jak otworzyć sklep internetowy, koniecznie przeczytaj ten artykuł! Przekazana wiedza pomoże Ci w zrealizowaniu takiego właśnie zadania.

Jak otworzyć sklep internetowy? Proste początki!

Własny sklep internetowy to świetna opcja dodatkowej pracy. Na początku warto wiedzieć kilka podstawowych rzeczy. Najważniejsza jest ta związana z utworzeniem samego sklepu w sieci. Musisz pamiętać, że rozwiązania, które wybierzesz do budowy sklepu, wpłyną cały na proces tworzenia oraz na dostępność poszczególnych funkcjonalności. Warto zwrócić uwagę na polskojęzyczne wsparcie oraz na możliwość dostosowania serwisu do własnych potrzeb. Nie ulega również wątpliwości, że istotnymi elementami będą koszty i intuicyjność w obsłudze.

Jak otworzyć sklep internetowy? Pracę związaną z otwarciem sklepu możesz zlecić profesjonalnej agencji lub freelancerom. Taki koszt waha się od kilku tysięcy do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Możesz też zrobić to samodzielnie, za pomocą dedykowanej platformy. Ceny zaczynają się od około 50 zł miesięcznie, ale w tym przypadku będziesz musiał poświęcić swój czas.

Jak otworzyć sklep internetowy? Proste początki!
Fot. Pexels

Ważny hosting i domena

Domena to po prostu nazwa witryny internetowej. Jest bardzo ważna zarówno w przypadku prowadzenia blogów, jak i sklepów online.  To dodatkowo jeden z najważniejszych, ale również i najbardziej skutecznych aspektów budowania marki oraz jej wizerunku. Podczas tworzenia domeny należy pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim domena powinna być również nazwą Twojego sklepu, który właśnie projektujesz. Dzięki temu zachowasz jednolity wizerunek, który wzbudza zaufanie. Dodatkowo z całą pewnością pomożesz potencjalnym klientom znaleźć Twoje produkty lub usługi w sieci. Jednocześnie powinna być łatwa do zapamiętania i zapisania oraz kończyć się odpowiednim przedłużeniem (com, pl, eu). Działając w Polsce najlepiej wybrać opcję .pl, która dodaje wiarygodności. Jeżeli jednak chcesz podbić rynek międzynarodowy, zdecyduj się na dobrze znane .com.

Ważne elementy związane z prawem

Utworzony sklep możesz dowolnie reklamować w sieci. Zanim jednak to zrobisz nie możesz zapomnieć o spełnieniu podstawowych wymagań prawnych. Konieczny będzie regulamin sklepu, jak również dobrze opisana polityka prywatności. Decydując się więc na własną działalność w sieci, warto w tej kwestii skorzystać z usług profesjonalistów. Za kilkaset złotych będziesz mógł zakupić gotowy regulamin oraz politykę prywatności. To natomiast może uchronić Cię przed nieprzyjemnymi konsekwencjami.

sklep online - Pamiętaj o płatnościach!
Fot. Pexels

Pamiętaj o płatnościach!

Sklep internetowy to także konieczność opłacania zamówień. Jakie opcje dobrze wprowadzić we własnym sklepie online?

  • Płatność za pobraniem – pewna grupa klientów uważa, że ​​płatność za pobraniem jest bardzo bezpieczną metodą. Dodatkowo jest to dobry wybór dla osób, które rzadko trzymają pieniądze na rachunkach bankowych i wolą korzystać z gotówki na co dzień. Oczywiście to rozwiązanie związane jest z wyższym kosztem dla klienta, ale jest to koszt dodatkowego bezpieczeństwa. Oczywiście istnieje pewne ryzyko, że klient nie odbierze zamówionej przesyłki.
  • Przelewy błyskawiczne – to płatności dokonywane za pośrednictwem pośredników takich jak PayU czy też Przelewy24. Dokonując takiej płatności wystarczy wybrać logo swojego banku i zalogować się do konta. Można też skorzystać z opcji, jaką jest BLIK.
  • Przelew tradycyjny- dla sprzedawcy jest to wygodna opcja, ponieważ nie jest on zobowiązany do zawarcia żadnej umowy z agentem płatności, więc nie musi płacić mu żadnej prowizji. Jedyne co musisz zrobić, to udostępnienie numeru swojego konta i danych osobowe. Dzięki temu Twój klient zapłaci zdefiniowaną kwotę za zakup oferowanego produktu.
  • PayPal – to świetna opcja dla klientów, którzy nie posiadają polskiego konta bankowego. Wystarczy podać numer karty płatniczej, jej datę ważności, dane właściciela karty, a także trzycyfrowy kod weryfikacyjny karty. Po tych czynnościach środki na koncie zostaną automatycznie pobrane z konta. Należy jednak pamiętać, że za korzystanie z systemu PayPal również pobierana jest prowizja.

 

Rozpoczęcie pracy nad własnym sklepem internetowym wcale nie musi być trudne! Wystarczy odrobina chęci, motywacji oraz systematyczności. Dodatkowo odpowiednia reklama na Facebooku lub reklama w Google pomogą w dotarciu do nowych klientów. Jesteśmy pewni, ze taki pomysł na biznes jak najbardziej się sprawdzi, a Ty będziesz cieszył się z realizacji kolejnego celu.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here