Współczesny Internet opiera się głównie na różnego rodzaju tekstach. Spełniają one różne funkcje, takie jak informacyjne, rozrywkowe, a nawet reklamowe. Na większość z nich natrafiamy dzięki wyszukiwaniu w Google. Aby znaleźć się w topowej pozycji trzeba się jednak dobrze postarać. Jak pisać teksty SEO, które przyciągną na stronę? Jeżeli zajmujesz się pisaniem lub prowadzisz własną firmę, koniecznie czytaj dalej!
Czym konkretnie jest tekst SEO?
Warto oczywiście w tym momencie zacząć od podstaw. Artykuły SEO to wszystkie teksty napisane w sposób zapewniający wysoką widoczność w wyszukiwarkach, takich jak Google. Działania pozycjonujące zawierają oczywiście wiele zasad, które mogą sprawić, że tekst będzie lepiej rozpoznawany przez roboty indeksujące. Właśnie taka wiedza wykorzystywana jest podczas wszelkich audytów SEO, które cieszą się coraz większą popularnością. Pracując zgodnie z zasadami SEO ważne będzie osiągnięcie najlepszych wyników. Jest to możliwe przez regularną publikację merytorycznych treści, które będą skonstruowane w ściśle określony sposób.

Jak pisać teksty SEO? Poznaj podstawy!
Patrząc na teorię możemy czuć się zakłopotani. Jakie zasady pisania SEO są najważniejsze? Od czego zacząć, aby pomóc w pozycjonowaniu dowolnej strony www?
- Wybierz słowa kluczowe – obecnie na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które umożliwiają wyszukiwanie poszczególnych fraz kluczowych. Warto z nich skorzystać i cieszyć się dobrym dopasowaniem. Jednocześnie warto wybrać główną frazę, która ma sporo wyszukiwań w Google i jest stosunkowo mniej konkurencyjna. Oznacza to, że fraza buty w przypadku małego sklepiku nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Lepszą frazą będzie buty jesienne damskie zamszowe. Możesz również znaleźć kilka pokrewnych zwrotów, których możemy używać zamiennie.
- Postaw na odpowiedni tytuł – dobry tytuł SEO powinien zawierać frazę kluczową. Najlepiej, aby była umieszczona na początku. Po pierwsze, przyciągnie to czytelników, a po drugie, roboty indeksujące zrozumieją, że jest to ważny element tekstu. Dodatkowo sam tytuł nie powinien być za długi ani za krótki. Zbyt krótkie, możemy nie być odpowiednie dla słów kluczowych, a zbyt długie mogą nie być odpowiednie dla pozycji, którą Google przypisuje jako tytuł listy wyników wyszukiwania. Pomyśl o tym prowadząc własnego bloga lub sklep online.
- Ważny jest wstęp – wprowadzenie tekstu, jest ważnym elementem i musi pełnić wiele ról. Przede wszystkim opublikowana treść ma przyciągnąć uwagę czytelnika i zachęcić go do czytania. Po drugie, warto właśnie w tym miejscu umieścić słowa kluczowe. Dzięki takiemu zabiegowi Twoi czytelnicy mogą zobaczyć, czy tekst rzeczywiście omawia to, co chce przeczytać.

Jak pisać teksty SEO? Jeszcze więcej wiedzy!
Mogłoby się wydawać, że starając się działać zgodnie z zasadami SEO musimy pamiętać o wielu aspektach. Dodatkowo punkty wymienione powyżej to nie wszystko! Pisząc tekst na bloga musisz również zwrócić uwagę na
- Konstrukcję nagłówków H1, H2, H3, H4, H5, H6 oraz akapity – Patrząc na zasady SEO, jak i User Experience możemy śmiało stwierdzić, że dzielenie tekstu na mniejsze części jest ważne dla użytkowników. Widząc blok tekstu czytelnicy, są zwyczajnie zagubieni i rezygnują z lektury. Właśnie dlatego warto podzielić tekst na mniejsze segmenty i opisać jego zawartość tytułami.
- Dobór tytułów dla poszczególnych akapitów – w tytułach powinniśmy użyć słów kluczowych. Dodatkowo warto poznać strukturę konkretnych nagłówków. H2 to najważniejszy tytuł, a H3 to tytuł. Dlaczego jest to takie ważne? Przede wszystkim ustalono taką hierarchię po to, aby poinformować roboty Google, która treść jest ważniejsza.
Pisanie tekstów SEO wymaga znajomości podstaw tego zagadnienia. Zdecydowanie praktyka czyni mistrza i warto rozwijać się w tym właśnie kierunku. Taka umiejętność bowiem otwiera wiele możliwości na rynku pracy, jak również pomaga w rozwijaniu własnych projektów. Jeżeli więc zamierzasz prowadzić własną stronę, koniecznie zapoznaj się z tym tematem i zobacz jak zastosowanie wiedzy w praktyce wpływa na rozwój strony.