popularne hashtagi na Instagramie
Fot. Unsplash

Hasztagi na Instagramie mogą pomóc w rozwoju Twojego profilu. Dzięki nim można dotrzeć do kolejnych osób, które mają być ściśle określoną grupą docelową. Dodatkowo ignorowanie ich potencjału nie jest wskazane. Czy popularne hashtagi na Instagramie mogą pomóc w rozwoju Twojego profilu? W jaki sposób je umiejętnie wykorzystać? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz poniżej!

Czym są hashtagi? Kilka słów o historii.

Hashtag to słowo lub wyrażenie z charakterystycznym symbolem #. Tak zwany krzyżyk bardzo często opisywany jest również mianem ramki. W języku angielskim symbol # oznacza hash. Mówiąc prościej, popularna hashtagi na Instagramie służą do porządkowania treści, czyli grupowania ich w odpowiednie kategorie i podkategorie. Używając tego rozwiązania, możesz więc dotrzeć do zdefiniowanej przez ciebie grupy docelowej i szybciej rozwinąć swoja firmę.

Historia tego symbolu, który widoczny jest między innymi na Instagramie i Twitterze nie jest zbyt skomplikowana. Sam hashtag był używany w informatyce, zanim stał się popularny w świecie social media. Jak to wyglądało? Każdy informatyk, który posługuje się takim symbolem podkreśla wagę danego zapisu. W kolejnych latach hashtag znalazł zastosowanie w sieci IRC i został użyty do zdefiniowania poszczególnych grup i tematów. Wszystko to w celu uporządkowania całości. Co ciekawe umiejętne wykorzystanie hashtagów może wpłynąć na wzrost sprzedaży na Instagamie.

Jak dobierać popularne hashtagi na Instagramie?
Fot. Unsplash

Jak dobierać popularne hashtagi na Instagramie?

Zaczynając swoją przygodę z mediami społecznościowymi możesz zastanawiać się, w jaki sposób dobierać hashtagi. Na początku warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania, związane z grupą, do której chcesz dotrzeć. Wygląda to analogicznie, jak w przypadku prowadzenia własnego bloga. No dobrze, jakich więc odpowiedzi potrzebujesz?

  • Jaka jest Twoja grupa docelowa?
  • Jakie elementy pokazuje Twoje zdjęcie?
  • Na jakie potrzeby innych osób odpowiada Twoja publikacja?

Priorytetem będzie przede wszystkim użycie różnych hashtagów w każdym poście. Najlepiej dobierać je indywidualnie, zgodnie z tematyką zdjęcia i z poszczególnymi elementami które widoczne są na samej fotografii. Dlaczego? Po pierwsze, każde zdjęcie jest inne. Po drugie, używanie tych samych opisów za każdym razem może być traktowane jako spam. To zaś wiąże się z ograniczeniem narażenia organicznego lub zakazem.

Co jeszcze warto wiedzieć? Obecnie Instagram umożliwia nam jednoczesne wpisanie 30 hashtagów. Warto więc z takiej opcji korzystać. Doskonale wiemy, że czasami opracowanie 30 etykiet nie jest najłatwiejszym zadaniem. Warto więc w wolnym czasie zastanowić się i spisać te etykiety, które związane są z naszym biznesem.  Dzięki temu w dowolnej porze będziesz mógł skorzystać z takich podpowiedzi.

Popularne hashtagi na Instagramie – jak określić ich wielkość?
Fot. Unsplash

Popularne hashtagi na Instagramie – jak określić ich wielkość?

Czy wszystkie hashtagi będą odpowiednie? Oczywiście, że nie! W tym przypadku wielkość może mieć ogromne znaczenie. Wszystko dlatego, że mniejszym konto trudniej będzie się przebić na hashtagach, które są używane miliony razy. Oczywiście mowa tutaj o najpopularniejszych zdjęciach w danej kategorii.

Jeśli więc prowadzisz na Instagramie konto tematyczne, wprowadź w wyszukiwarce hashtag opisujący Twoje zdjęcie lub profil. Zapisz go i zweryfikuj aktualną liczbę zamieszczonych pod nim zdjęć. Następnie wyświetl pierwsze 9 zdjęć każdego wybranego hashtagu. W kolejnym etapie zapisz liczbę obserwujących autora na każdych 9 zdjęciach w TOP i średnią liczbę polubień z 3 ostatnich zdjęć w profilu. Jednocześnie znajdź autora, który jest najbliższy rozmiarowi twojego profilu i średniej liczby polubień pod zdjęciem. Zapisz maksymalne i minimalne rozmiary hashtagów i porównaj zaangażowanie pod Twoimi najnowszymi publikacjami. Wyszukaj tylko takie tagi tematu, które mieszczą się w zakresie rozmiarów najmniejszego i największego hashtagu. Na koniec pozostają testy, analiza wyników i wprowadzanie zmian. Powodzenia!

 

Prowadzenie profilu na Instagramie może stać się pracą na pełen etat. Doskonale rozumiemy, że twórcom zależy na rozwoju i zdobywaniu nowych osób, które będą zainteresowane tematyką miejsca, które tworzysz. Nikt przecież nie lubi, aby jego praca szła na marne. Właśnie dlatego zachęcamy do skorzystania z naszych porad i przekonaniu się, czy są one skuteczne na własnej skórze. Jesteśmy pewni, że odpowiednia strategia pozwoli na szybszy rozwój, a Ty będziesz się cieszył z wartościowego profilu na Instagramie, który po prostu przyciąga!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here