skuteczne techniki sprzedaży
Fot. Pexels

Sprzedaż to podstawa biznesu. Istnieje wiele technik, aby ją poprawić. Poznając je lepiej, możesz w łatwy i szybki sposób zwiększyć swoje dochody. Warto wspomnieć, że wprowadzenie ich w życie nie jest trudne i nic nie kosztuje. Jakie są skuteczne techniki sprzedaży? Jeżeli chcesz znać odpowiedź na to pytanie, to koniecznie przeczytaj nasz artykuł!

Pierwsza technika sprzedaży – czas klienta

Pierwszą kwestią jest czas kontaktu z Klientem. Spróbuj pisać zapytania do firm, które konkurują z Tobą, aby zrozumieć, jak szybko zareagują. Zwykle w czasie testów na 10 firm tylko 2-3 odpowiadają pierwszego dnia. Być może już wiesz, że z badań Business Harvard Review wynika, że ​​kontaktowanie się z klientami przez maksymalnie 5 minut może zwiększyć szanse sprzedaży nawet 9 razy.

Warto podjąć 6 prób kontaktu

Większość osób poddaje się po drugiej rozmowie. Kluczem do sukcesu jest wykonanie sześciu telefonów. Według Velocify aż 93% leadów zostało zamkniętych dopiero przy szóstej próbie. Jest tego sporo i do takich działań zdecydowanie potrzebna jest odpowiednia dawka motywacji. Jeżeli Ci jej brakuje, to koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

skuteczna sprzedaż
Fot. Pexels

Warto tutaj również podkreślić, że około 44% sprzedawców rezygnuje z Klienta już po jednej próbie kontaktu. Jest to prawie połowa! Inne badania sugerują, że 80% udanych transakcji wymaga co najmniej 5 działań następczych. To jedna z technik zwiększania sprzedaży przez handlowców. Nigdy się nie poddawaj się, działaj i testuj różne rozwiązania.

Odpowiednia oferta naszej firmy

Najgorsze, co może spotkać firmę, to oferta, którą lubią właściciele i pracownicy. Często nazywa się to „bardzo fajną ofertą”. Wakacje czy jazda samochodem powinny być naprawdę dobre, ale oferta firmy powinna być oparta na rzeczywistym planie i ludziach. Co to znaczy?

Oznacza to, że wiemy, komu chcemy sprzedawać, a komu nie. Kiedy zrozumiemy branżę firmy, dla której świadczymy usługi, możemy dokładnie określić, kto decyduje się z nami współpracować i kto jest beneficjentem naszych usług lub produktów. Wszystko to tworzy naszą usługę. Dużo łatwiej jest sprzedawać produkty dobrze zaprojektowane dla określonych segmentów rynku.

Wskaż cechy, które wyróżniają ofertę na tle konkurencji

Twój produkt lub usługa jest bardzo podobna do produktu lub usługi innej firmy. Co robić w takiej sytuacji? Przede wszystkim nie krytykuj konkurentów, bo zrobi to złe wrażenie. Zamiast tego zwróć uwagę na główne różnice między Twoją firmą a konkurencją (na przykład lepszą jakość, więcej funkcji, dłuższe okresy gwarancji). W wielkim skrócie, musisz udowodnić, że Twój produkt w porównaniu z ofertą konkurencji jest o wiele korzystniejszy dla Klienta. Warto tutaj wypromować swój produkt w Internecie. Ta technika sprzedaży jest bardzo skuteczna! Dobrze też przekształcić funkcję produktu w korzyść, a następnie wyjaśnić, dlaczego jest lepsza od konkurencji. Twoi klienci nie są zainteresowani funkcjami Twojego produktu ani zyskiem, jaki mogą wygenerować? Dlatego nie wchodź w opis szczegółów technicznych i nie wyjaśniaj, w jaki sposób mogą one poprawić życie klientów. Jest to zasada dotycząca technologii sprzedaży B2B, technologii telemarketingu i technologii sprzedaży bezpośredniej.

techniki sprzedaży
Fot. Pexels

Przykładowo, oferując mu nowy laptop ze swojego sklepu internetowego, można wytłumaczyć, że dzięki poszczególnym opcjom będzie mógł uzyskać dostęp do najszybszego internetu w Polsce. Oznacza to, że bez problemu będzie mógł przeglądać Facebooka czy portale informacyjne zawsze i wszędzie. Jeśli chcesz sprzedawać oprogramowanie do zarządzania projektami, wyjaśnij, że może to przyspieszyć, ułatwić i zorganizować pracę zespołu projektowego.

Spersonalizowana oferta

Pamiętaj, że techniki sprzedaży to nie wszystko. Warto przed przygotowaniem konkretnej oferty rozejrzeć się na rynku i dowiedzieć się o samej firmie Klienta. Pokaż mu jasno rozwiązanie, które zrewolucjonizuje mu całą firmę i przedstawi więcej korzyści dla Klienta niż dla Twojej firmy. Warto pamiętać, że ze względu na ofertę klient powinien potwierdzić to, co usłyszał wcześniej w rozmowie. Oferta nie powinna być dokumentem, który zaskakuje klienta i prosi go o samodzielne przestudiowanie nudnego pliku PDF. Dzięki temu klient wierzy, że produkt może mu naprawdę pomóc.

 

Sprzedaż jest jedną z uniwersalnych umiejętności zawartych we wszystkich aspektach życia. Bez tego nie będziesz w stanie przekonać inwestorów do swoich pomysłów, co może całkowicie zmienić rynek. Nie zdobędziesz zaufania klientów, którzy chcą sprzedać dany produkt lub usługę, aby poprawić jakość swojego życia. Budowanie profesjonalnego wizerunku w oparciu o wiarę w siebie, nawiązanie właściwej relacji z odbiorcą oraz sprawne posługiwanie się umiejętnościami perswazyjnymi to kluczowe elementy sprzedaży. Mamy nadzieję, że powyższy artykuł skutecznie Ci je przedstawił.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here