Call to action
Fot. Pexels

Skuteczne wykorzystywanie najnowszych technik marketingowych w Internecie może przyczynić się do szybkiego i efektywnego rozwoju biznesu. Call to action to jeden z elementów, który wykorzystywany jest na każdym kroku. Czym konkretnie jest tak zwane CTA? Kiedy je stosować i jak robić to w sposób, który przyniesie najlepsze efekty? Jeżeli tematyka marketingu jest Tobie bliska, koniecznie zapoznaj się z tym, co mamy do przekazania.

Co to jest call to action?

W rzeczywistości przycisk zwany „wezwaniem do działania” to link, który po kliknięciu prowadzi do określonej lokalizacji w sieci. Może to być konkretna strona sklepu, witryna internetowa, opis ofert szkoleniowych czy też skorzystania z usług. Oczywiście można tu wymienić wiele innych elementów. Krótko mówiąc, jest to wezwanie do działania. To forma wspierająca social selling. Charakterystyczne dla niej są zwięzłe teksty. Proste przykłady to między innymi: „Sprawdź” lub „Zobacz teraz”. Zwykle ma postać ikon, przycisków lub podkreślonych fragmentów tekstu. Przede wszystkim elementy te musza być dobrze widoczne dla użytkowników. Dzięki temu skutecznie zachęcają użytkowników do podjęcia określonych działań.

Co to jest call to action?
Fot. Pexels

Jak powinno wyglądać dobre call to action?

Call to action to świetne uzupełnienie reklamy na Facebooku. Dodatkowo świetnie sprawdza się na wszelkiego rodzaju blogach czy w ofertach sprzedażowych. Jak zaprojektować taki element w sposób, który przyniesie najlepsze efekty? Po pierwsze, ważne jest, aby kolor przycisku był dobrze widoczny i wyróżniał się na tle innych części strony. Oczywiście nie chodzi o to, aby użyte barwy były krzykliwe. Sam kolor linku powinien być spójny z tekstem lub oprawą graficzną serwisu. Przyciski, które są zbyt duże lub bardzo krzykliwe, często dają efekt odwrotny od tego, który chcemy uzyskać. Natomiast przyciski, które są zbyt małe, będą trudne do znalezienia, szczególnie podczas korzystania z telefonu lub tabletu.

Tworzenie wezwania do działania

Tekst naszego call to action powinien być krótki i łatwy do zrozumienia. Oznacza to, że liczba znaków wyświetlanych na stronie jest zwyczajnie ograniczona. czemu? Najczęściej na takim przycisku znajdują się teksty, takie jak: „przeczytaj dalej”, „sprawdź więcej”, „zapisz się” itp. Warto również dodawać elementy, takie jak słowa ponaglające. Co do nich należy? „Tylko dziś”, „Kup Teraz”, „Oferta ograniczona”. Dlaczego? To zmusi do szybszego podjęcia decyzji i wzrostu współczynnika konwersji. Dodatkowo bardzo ważne jest, aby cała treść wiadomości lub strony płynnie wskazywała na nasze call to action. Wszystko dlatego, że naturalne przejście do momentu, jakim jest wezwanie do działania wzbudzi większe zaufanie.

Jak powinno wyglądać dobre call to action?
Fot. Pexels

Co jeszcze warto wiedzieć?

Call to action należy go umieścić na witrynie www w taki sposób, aby użytkownicy mogli wyszukiwać bez konieczności przewijania całej strony. Ważnym pojęciem będzie więc tak zwana linia załamania. Termin ten opisuje to, co użytkownik może zobaczyć bez przewijania na ekranie. Dobrze zaprojektowane wezwanie do działania powinno znajdować się powyżej tej linii. Dodatkowo przestrzeń wokół tego ważnego elementu powinna być wolna i uporządkowana. Jednocześnie dbając o to, by przycisk wyświetlał się prawidłowo również na urządzeniach mobilnych. Nie można również zapomnieć o przekazaniu informacji, co się stanie po kliknięciu CTA. Czy użytkownik zostanie przekierowany do Twojego sklepu online? A może zapisze się na Newsletter? Pamiętaj, aby podać taką właśnie informację. Jest to niezmiernie ważne, szczególnie w czasach, w których cyberataki są dość powszechne.

 

Skuteczne call to action realnie wpływa na wzrost konwersji i pomaga w zdobyciu nowych klientów. Warto więc korzystać z takiej wiedzy, wykorzystywać ją w praktyce i cieszyć się z naprawdę widocznych efektów. Jeżeli jednak w Twojej głowie pojawiają się wątpliwości, skorzystaj z pomocy ekspertów. Takie osoby przygotują skuteczne mailingi i oferty sprzedażowe, a Ty w tym czasie będziesz mógł poświęcić się innym zajęciom, jednocześnie ciesząc się rozwojem Twojej witryny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here